L-59 Albatros pohledem modeláře - detaily - na zemi a za letu
NA ZEMI A ZA LETU

33 kB 35 kB 43 kB 44,5 kB
1.2.3.4.

 1.
Letoun L-59 č.0001 v atraktivním nátěru v národních barvách a s motivem českého lva pod přední kabinou. Červenou linkou tvořené číslo 367 je památka z účasti na pařížském aerosalonu. Za povšimnutí stojí pootevřené brzdící štíty. Letiště v Českých Budějovicích, 1992.

 2.
Pohled na pravou stranu L-39 MS, České Budějovice, září 1997. Stroj patří odtud působící LZO (stejně tak nestandardně kamuflovaný MiG-21 MF v pozadí).

 3.
V kamufláži, doplněné rozsáhlými ozdobami ve žluté barvě a bílým českým lvem pod štítkem kabiny, byl zachycen na letišti Malacky (Slovenská republika) letoun L-39 MS č.0022.

 4.
V Malackách byl během zkoušek fotografován i tento pro Egypt určený L-59 E č.0101. Egyptská kamufláž je doplněna československou vlajkou na ocasních plochách a přes šablonu stříkaným číslem. Porovnejte s plným egyptským markingem, který nesl letoun, který havaroval ve Vodochodech (havárie).


33 kB 45 kB 32 kB 21 kB
5.6.7.8.

 5.
V roce 1993 byl na pojížděcí dráze nyní již zrušené letecké základny Žatec vyfotografován tento letoun L-59 (L-39 MS) č.0004 ve standardní kamufláži.

 6.
Pohled na tentýž letoun z povrchu "úlu" žateckého letiště. Dobře je vidět tvar polí kamuflážních barev, umístění výsostných znaků a prvky markingu - znak 1. leteckého školního pluku v Přerově na boku vstupu vzduchu do motoru a znak města Přerova na přídi.

 7.
Letový záběr na tentýž letoun v doprovodu bitevního Su-25 pochází z pozdější doby, kdy již působil z 34.základny školního letectva v Pardubicích. Znaky z doby, kdy byl jeho mateřskou základnou Přerov-Bochoř, jsou odstraněny.

 8.
Další letový záběr pardubického letounu č.0004. Dobře je vidět poloha českých výsostných znaků na spodní části křídel.


32 kB 30 kB 39 kB
9.10.11.

 9.
Velmi zajímavá fotografie z továrního letiště AERO ve Vodochodech zachycuje L-59 (v našem letectvu složí jako L-39 MS) s označením OK-206. Celý letoun včetně přídavné nádrže je nastříkán pouze základovou barvou, pro zkoušky je však již vyzdoben do"žraločí podoby". Při své službě u vojenského letectva ČSFR a později ČR nosil č.0005.

10.
Stejný letoun byl vyfotografován na letišti Pardubice v únoru 1995. Na základní barvu má již nanesenou nejen standardní kamufláž a marking, kterou stroj nosil při svém působení z Přerova, ale pod přední kabinou je vidět množství samolepek - památka na vystoupení na různých leteckých dnech.

11.
Opět L-39 MS č.0005 v Pardubicích 13.2.1995. S otevřenou kabinou a vyklopenými stupačkami čeká na příchod pilotů.

zpět
Zpět