1. | 2. | 3. | 4. |
---|
1.
Letoun L-59 č.0001 v atraktivním nátěru v národních barvách a s motivem českého lva pod
přední kabinou. Červenou linkou tvořené číslo 367 je památka z účasti na pařížském
aerosalonu. Za povšimnutí stojí pootevřené brzdící štíty. Letiště v Českých Budějovicích,
1992.
2.
Pohled na pravou stranu L-39 MS, České Budějovice, září 1997. Stroj patří odtud působící
LZO (stejně tak nestandardně kamuflovaný MiG-21 MF v pozadí).
3.
V kamufláži, doplněné rozsáhlými ozdobami ve žluté barvě a bílým českým lvem pod
štítkem kabiny, byl zachycen na letišti Malacky (Slovenská republika) letoun L-39 MS
č.0022.
4.
V Malackách byl během zkoušek fotografován i tento pro Egypt určený L-59 E č.0101.
Egyptská kamufláž je doplněna československou vlajkou na ocasních plochách a přes
šablonu stříkaným číslem. Porovnejte s plným egyptským markingem, který nesl letoun,
který havaroval ve Vodochodech (havárie).
5. | 6. | 7. | 8. |
---|
5.
V roce 1993 byl na pojížděcí dráze nyní již zrušené letecké základny Žatec vyfotografován
tento letoun L-59 (L-39 MS) č.0004 ve standardní kamufláži.
6.
Pohled na tentýž letoun z povrchu "úlu" žateckého letiště. Dobře je vidět tvar polí
kamuflážních barev, umístění výsostných znaků a prvky markingu - znak 1. leteckého
školního pluku v Přerově na boku vstupu vzduchu do motoru a znak města Přerova na přídi.
7.
Letový záběr na tentýž letoun v doprovodu bitevního Su-25 pochází z pozdější doby, kdy
již působil z 34.základny školního letectva v Pardubicích. Znaky z doby, kdy byl jeho
mateřskou základnou Přerov-Bochoř, jsou odstraněny.
8.
Další letový záběr pardubického letounu č.0004. Dobře je vidět poloha českých
výsostných znaků na spodní části křídel.
9. | 10. | 11. |
---|
9.
Velmi zajímavá fotografie z továrního letiště AERO ve Vodochodech zachycuje L-59 (v
našem letectvu složí jako L-39 MS) s označením OK-206. Celý letoun včetně přídavné
nádrže je nastříkán pouze základovou barvou, pro zkoušky je však již vyzdoben do"žraločí
podoby". Při své službě u vojenského letectva ČSFR a později ČR nosil č.0005.
10.
Stejný letoun byl vyfotografován na letišti Pardubice v únoru 1995. Na základní barvu má
již nanesenou nejen standardní kamufláž a marking, kterou stroj nosil při svém působení z
Přerova, ale pod přední kabinou je vidět množství samolepek - památka na vystoupení na
různých leteckých dnech.
11.
Opět L-39 MS č.0005 v Pardubicích 13.2.1995. S otevřenou kabinou a vyklopenými
stupačkami čeká na příchod pilotů.